28 marca 2024
Cel główny: Dziecko potrafi wyróżniać podstawowe kierunki w przestrzeni oraz rozwiązywać różne problemy związane z przestrzenią Krok 1. Podstawy orientacji w przestrzeni Poruszanie się Zabawa klockami Na spacerze Krok 2.
28 marca 2024
Cel główny: Dziecko dostrzega, kopiuje, kontynuuje, uzupełnia, uogólnia coraz bardziej złożone rytmy Krok 1. Rozpoznawanie rytmów w otoczeniu Rytmy, rytmy, rytmy Wzory w przedszkolnym ogrodzie Wzory w przedszkolnej sali Detektywi

Matematyka w działaniu

Cel główny: Dziecko potrafi wyróżniać podstawowe kierunki w przestrzeni oraz rozwiązywać różne problemy związane z przestrzenią

Krok 1. Podstawy orientacji w przestrzeni
  • Poruszanie się
  • Zabawa klockami
  • Na spacerze
Krok 2.

Intuicyjne rozumienie dróg, odległości i kierunków

  • Zabawa w listonosza
  • Zginął miś
Krok 3.

Wskazywanie i nazywanie części własnego ciała

  • Stop! Źle!
  • Na co mam to założyć?
  • Głowa, ramiona, kolana, pięty
  • Dziwne powitania
  • Złap klocek
Krok 4.

Orientacja w najbliższym środowisku. Wskazywanie i nazywanie kierunków od siebie

  • Ciepło - zimno
  • Przygotowujemy tor przeszkód
  • Zatańcz
  • Zguba
  • Moja prawa i lewa strona
  • Cała grupa za mną!
  • Roboty
Krok 5.

Orientowanie się w coraz szerszym środowisku. Wskazywanie i nazywanie kierunków od drugiego człowieka

  • Stoisz do mnie tyłem
  • Stoisz do mnie przodem
  • Prawa i lewa strona misia
  • Miś staje na rękach
Krok 6.

Wskazywanie i nazywanie kierunków od przedmiotów

  • Schowaj woreczek
  • Pudełko i kasztan
  • Zabawki wewnątrz i na zewnątrz pętli
  • Z której strony krzesła?
  • Z której strony wieży?
Krok 7.

Wskazywanie i nazywanie kierunków na kartce

  • Na górze kartki, na dole kartki
  • Układamy na kartce klocki
  • Rogi kartki
  • Opisujemy rysunek
  • Trzy skrzynie
Krok 8.

Wskazywanie i nazywanie kierunków na siatce

  • Gdzie położyć klocek na siatce?
  • Rogi siatki
  • Układamy klocki na siatce
  • Droga na wyspę
  • Mapa skarbów
  • Dyktando graficzne
Krok 9.

Korzystanie z prostych map

  • Makieta placu zabaw
  • Droga od stołu do kosza
  • Podchody
  • Czego brakuje?
Krok 10.

Przyjmowanie różnych punktów widzenia

  • Lewe i prawe rękawiczki
  • Po której stronie leży kredka?
  • Kolory ścianek pudełka
  • Gdzie się schować?
Krok 11.

Korzystanie z bardziej złożonych map

 

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

A website created in the WebWave website builder