28 marca 2024

Złap klocek

Dla kogo? Dla młodszych przedszkolaków

Dla dzieci, które mają kłopoty ze wskazywaniem części własnego ciała

Kluczowe pojęcia: wskazywanie i nazywanie części własnego ciała

Oczekiwania programowe

Dzieci będą:

  • wskazywać określone części swojego ciała

 

Materiały

  • klocek (lub woreczek gimnastyczny) dla każdej pary dzieci

 

O matematyce

  Najprostsze zadania z orientacji w przestrzeni polegają na wskazywaniu i nazywaniu części własnego ciała. Dorosły nazywa i wskazuje części swojego ciała, a dzieci pokazują te części u siebie. Małe trzylatki bez trudu pokazują, gdzie miś ma ucho, gdzie oko, a gdzie brzuch i plecy. Gorzej jest z pokazaniem szyi, gdyż tę część ciała słabo dziecko doświadcza, a też rzadziej pytają o nią dorośli

 

W zadaniu dzieci dotykają wskazane przez dorosłego części swojego ciała, a na hasło Klocek!! jak najszybciej zabierają klocek.

 

Praca nad zadaniem       forma: pary

  • Dzieci w parach siedzą na krzesełkach naprzeciwko siebie.

  • Pomiędzy sobą, na podłodze, kładą klocek.

  • Głośno mów nazwy różnych części ciała.

  • Dziecko dotyka u siebie wskazaną przez ciebie część ciała.

  • Od czasu do czasu powiedz Klocek!. Dzieci szybko sięgają po klocek. To dziecko, które będzie pierwsze, wygrywa.

  • Powtórz kilka razy.

  • To dobre ćwiczenie uważnego słuchania.

 

Ocena 

Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:

  • dotykają wskazywane części ciała.

 

 

 

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

A website created in the WebWave website builder