Dla kogo? Dzieci w wieku przedszkolnym
Dla dzieci, które mają kłopoty z dostrzeganiem, kontynuowaniem rytmów ruchowych
Kluczowe pojęcia: dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
dostrzegać rytm ułożony z ruchów;
kontynuować rytm złożony z ruchów.
Materiały
nie są potrzebne
O matematyce
Rytmy mają różną trudność. Trudność ta zależy od:
W zadaniu dzieci maszerują po sali, po podwórku i wykonują sekwencje ruchów.
Praca nad zadaniem forma: cała grupa
Dzieci stają się w rzędzie, jedno za drugim. Stań na przodzie.
Powiedz dzieciom, żeby podążały za tobą i robiły, to co ty.
Maszeruj po sali i wykonuj rytmiczne ruchy, na przykład: krok - krok - skok - krok - krok - skok - krok - krok - skok. Głośno nazywaj to, co robisz: Krok. Krok. Skok. Krok. Krok. Skok. Krok. Krok. Skok
Dzieci podążają za tobą i naśladują ruchy. Mogą razem z tobą nazywać wykonywane ruchy.
Zmień sekwencję ruchów, np:
ręce w górę - ręce w dół - ręce w górę - ręce w dół - ręce w górę - ręce w dół;
krok i klaskanie - skok - krok i klaskanie - skok - krok i klaskanie;
skok - skok; krok - krok - obrót - krok - krok - obrót - krok - krok - obrót.
.
Refleksja
Stańcie. Obok przechodzi Pani Zosia z grupy maluchów. Opowiedźcie jej słowami, na czym polegał rytm, według którego poruszaliście się.
Adaptacja
Dzieciom, które mają kłopoty proponuj proste rytmy, o strukturze AB.
Zaproponuj aktywność mniejszej grupie dzieci.
Dzieciom, które potrzebują większych wyzwań proponuj rytmy o bardziej złożonej strukturze, na przykład AABBCC, czy AABC.
Zamiast ciebie sekwencję ruchów proponuje jedno z dzieci. Staje na początku, a za nim podążają koledzy i koleżanki.
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby zobaczyć jak dobrze:
przyłączają się do rytmu utworzonego z ruchów;
kontynuują rytm zaproponowany przez dorosłego.
.
A website created in the WebWave website builder