Dla kogo? Dzieci z klasy 1.
Dla dzieci, które mają kłopoty z tworzeniem własnych rytmów
Kluczowe pojęcia: tworzenie rytmów
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
tworzyć rytmy
rysować linie: proste, cienkie, grube, łamane, faliste, zygzak
Materiały
kartki, kredki
O matematyce
Dzieci tworzą rytmy. Obserwuj, jak zabierają się za układanie, na przykład klocków w rytmiczną strukturę. Czy patrzą na początek rytmu, żeby zidentyfikować jego ogniwo? Kiedy skończą, sprawdź, czy potrafią opisać regułę według której zbudowały rytm. Jeśli dziecko ułoży coś co nie jest rytmem, możesz powiedz: Nie sądzę, żeby to był rytm. Posłuchaj: niebieski klocek, czerwony klocek, niebieski klocek, czerwony klocek, czerwony klocek...(wskazuj klocki). Jak możesz to naprawić?
W zadaniu dzieci rysują rytmy z różnego rodzaju linii.
.
Praca nad zadaniem forma: indywidualnie
Zgromadź dzieci przy dużym arkuszu papieru albo przy tablicy.
Pokaż dzieciom, jak można rysować różne linie: grube linie proste, cienkie linie łamane, linie faliste, zygzaki. Każdy kształt opisz słowami. Zachęć dzieci do rysowania razem z tobą.
Dzieci siadają przy stolikach. Każde z nich ma kartkę i kredki.
Zaproponuj dzieciom, żeby wymyśliły wzór (rytm), który zbudowany jest z różnego rodzaju linii.
Refleksja
Kiedy dzieci skończą rysować rytmy, zapytaj:
Jaki to kształt?
Czy ktoś jeszcze narysować takie same linie jak Jaś?
Które linie są krzywe?
Które linie są proste?
Opiszcie narysowane rytmy słowami.
Adaptacja
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby zobaczyć jak dobrze:
.
A website created in the WebWave website builder