Dla kogo? Dzieci w wieku przedszkolnym
Dla dzieci, które mają kłopoty z kontynuowaniem, opisywaniem rytmów na płaszczyźnie
Kluczowe pojęcia: opisywanie i kontynuowanie rytmu na
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
Materiały
O matematyce
Proponuj dzieciom różnie ułożone rytmy - poziomo, pionowo, po okręgu. Pokazuj różne rytmy na płaszczyźnie, na przykład na ścianie, na podłodze, na budynkach itp. W tych działaniach bardzo ważne jest stopniowanie trudności. Dzieci mogą kolorować okienka siatki, projektując na przykład mozaikę na podłogę. Najprościej jest kolorować zgodnie z zaproponowaną regularnością, która jest „widoczna gołym okiem“ - tak jak układa się płytki w dwóch kolorach naprzemiennie na podłodze. Trudniej jest kontynuować rytm w kolejnych rzędach, czasem w wyniku powstanie „ładna mozaika“, a czasem nie. Kolejne stopnie trudności to zwiększanie liczby kolorów - ogniwo staje się coraz bardziej złożone.
Celem tego typu działań jest doprowadzenie do tego, żeby dzieci dostrzegły regularność, porządek jaki został wprowadzony i potrafiły go konsekwentnie kontynuować. Kiedy będą kolorowały w taki sposób: najpierw wszystkie czerwone pola, potem wszystkie zielone - to znaczy, że doskonale rozumieją jaka zasada obowiązuje.
W zadaniu dzieci projektują podłogę do łazienki, kolorując okienka na siatce zgodnie z podanym wzorem.
Praca nad zadaniem forma: indywidualnie
refleksja
Podchodź do dzieci i pytaj:
Adaptacja
Liczenie okienek ułatwia dziecku dostrzeżenie regularności.
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby zobaczyć jak dobrze:
.
A website created in the WebWave website builder