Dla kogo? Dzieci w wieku przedszkolnym
Dla dzieci, które mają kłopoty z dostrzeganiem, kontynuowaniem rytmów ułożonych z różnych obiektów
Kluczowe pojęcia: dostrzeganie rytmów
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
dostrzegać wokół siebie rytmiczne wzory;
przyłączać się do słownego opisywania wzoru
Materiały
aparat fotograficzny
kredki, kartki
O matematyce
W ciągu dnia w przedszkolu pomagaj dzieciom zauważać bardzo wyraziste wzory, takie jak wyraźne wzory AB na pasiastej koszuli czy proste ruchy i rytmiczne czynności.
Każdy rytm dzieci powinny opisać (opisać, tak jak widzą). W różny sposób mogą opisać ten sam rytm, biorąc pod uwagę różne cechy: kolor lub wielkość albo też kształt. Warto pokazywać dzieciom różnorodność opisu tego samego rytmu. Powiedzenie dzieciom - Odczytajcie rytm - nie zawsze jest zrozumiałym poleceniem, przecież czyta się coś co zapisane jest literami, a w rytmie zazwyczaj liter nie ma. Lepiej powiedzieć dzieciom, że mają komuś, kto nie widzi rytmu opisać jak on wygląda (dzwonimy do kogoś; ktoś się odwraca i nie widzi rytmu).
W zadaniu dzieci szukają wzorów wokół siebie, potem rozpoznają je na rysunkach oraz na zdjęciach.
Praca nad zadaniem forma: cała grupa, indywidualnie
.
Refleksja
Adaptacja
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby zobaczyć jak dobrze:
dostrzegają wokół siebie wzory,
przyłączają się do opisywania rytmów słowami,
utrwalają dostrzeżone wzory na rysunku.
.
A website created in the WebWave website builder