Dla kogo? Dzieci w wieku przedszkolnym
Dla dzieci, które mają kłopoty z kontynuowaniem, opisywaniem, tworzeniem rytmów z przedmiotów
Kluczowe pojęcia: kontynuowanie, opisywanie i tworzenie rytmów
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
kontynuować rytm, który widzą, słyszą;
opisywać rytm słowami;
tworzyć własny rytm z przedmiotów.
Materiały
różne przedmioty, z których można tworzyć rytmy (kostki w różnych kolorach, klocki, muszelki, guziki)
O matematyce
Dzieci potrzebują wielu okazji do dostrzegania, kontynuowania i opisywania rytmów. Początkowo działają z prostymi wzorami, opartymi na oczywistych atrybutach. Takim atrybutem jest kolor.
Modelując kontynuowanie i opisywanie wzorów możesz zachęcić dzieci do działań z bardziej złożonymi wzory. Złożoność wzoru definiuje rozmiar jego ogniwa (liczba elementów w części wzoru, która powtarza się) oraz liczba zmieniających się atrybutów (kolor, kształt, rozmiar).
Badanie wzorów pomaga dzieciom dokonywać uogólnień, rozwijać strategie rozumowania i budować podstawy dla bardziej złożonego myślenia algebraicznego. Wspierasz dzieci w lepszym rozumieniu wzorów i relacji, kiedy zachęcasz je do działań z coraz bardziej złożonymi wzorami.
W zadaniu dzieci tworzą swoje wzory z różnych materiałów.
Praca nad zadaniem forma: cała grupa, indywidualnie
Refleksja
Wybierz kilkoro dzieci, które podzielą się swoimi wzorami. Zaangażuj inne dzieci do zadawania pytań na temat prezentowanych wzorów
.
A website created in the WebWave website builder