Dla kogo? Dla dzieci z klasy 1.
Dla dzieci, które mają kłopoty ze wskazywaniem i nazywaniem kierunków na rysunku
Kluczowe pojęcia: wskazywanie i nazywanie kierunków na rysunku
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
O matematyce
Przejście z trójwymiarowej przestrzeni na kartkę nie jest łatwe. Wymaga wielu operacji w umyśle: zmniejszenia, spłaszczenia, zniekształcenia, przesunięcia, obrócenia, a także stosowania wielu narzuconych konwencji (na przykład trzeba tak narysować dom, żeby było widać, że on stoi). Jeszcze trudniejsze jest odtwarzanie przestrzeni trójwymiarowej na podstawie płaskiego obrazu. Czyli dziecko na rysunku ma przedstawiony układ klocków i ma tak samo ustawić rzeczywiste klocki. O tym, że nie jest to proste wie każdy, kto próbował złożyć meble na podstawie instrukcji rysunkowej.
W zadaniu dzieci określają położenie różnych obiektów na rysunku.
Praca nad zadaniem forma: indywidualnie
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:
A website created in the WebWave website builder