28 marca 2024

Stop! Źle!

Dla kogo? Dla młodszych przedszkolaków

Dla dzieci, które mają kłopoty ze wskazywaniem części własnego ciała

Kluczowe pojęcia: wskazywanie i nazywanie części własnego ciała

Oczekiwania programowe

Dzieci będą:

  • wskazywać części własnego ciała

 

Materiały

  • nie są potrzebne

 

O matematyce

  Najprostsze zadania z orientacji w przestrzeni polegają na wskazywaniu i nazywaniu części własnego ciała. Dorosły nazywa i wskazuje części swojego ciała, a dzieci pokazują te części u siebie. Małe trzylatki bez trudu pokazują, gdzie miś ma ucho, gdzie oko, a gdzie brzuch i plecy. Gorzej jest z pokazaniem szyi, gdyż tę część ciała słabo dziecko doświadcza, a też rzadziej pytają o nią dorośli

 

W zadaniu dzieci pilnują, kiedy nauczycielka pomyli się i źle nazwie część własnego ciała

 

Praca nad zadaniem       forma: cała grupa

  • Stań z dziećmi w kręgu.

  • Nazywaj i dotykaj różnych części swojego ciała, na przykład: nosa, kolana, ucha, brzucha.

  • Dzieci dotykają tych samych części swojego ciała.

  • W pewnym momencie pomyl się, na przykład mówisz ucho, a dotykasz nosa. Dzieci, kiedy to dostrzegą krzyczą STOP!!

  • Powtórz kilka razy.

 

Ocena 

Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:

  • zauważają, kiedy dorosły “pomyli się” w nazywaniu części własnego ciała.

 

 

 

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

A website created in the WebWave website builder