Dla kogo? Dzieci w wieku przedszkolnym
Dla dzieci, które mają kłopoty z kontynuowaniem rytmu ruchowego i dźwiękowego
Kluczowe pojęcia: kontynuowanie rytmów
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
przyłączać się do rytmu ruchowego oraz dźwiękowego proponowanego przez dorosłego.
Materiały
ewentualnie instrumenty muzyczne
kolorowe chusty (1 na dziecko)
O matematyce
Dzieci są naturalnie wrażliwe na wzory w postaci różnych działań, codziennych czynności, też na muzykę, czy wzory wizualne. Doświadczają wzorów śpiewając piosenki, recytując wiersze, oglądając ilustracje w książkach, tańcząc, oglądając rożne przedmioty, czy wreszcie doznając rutyn dnia codziennego. Tego typu doświadczenia budują podstawę do późniejszych działań z różnorodnymi wzorami.
W zadaniu dzieci przyłączają się do rytmu opartego na ruchach, czy na dźwiękach, jaki inicjuje dorosły.
Praca nad zadaniem forma: cała grupa
Adaptacja
Dla dzieci, które mają problem z powtarzaniem najprostszego rytmu ABABAB, zorganizuj indywidualne zajęcia. Razem z dzieckiem kontynuuj rytm.
Proponuj dzieciom coraz bardziej złożone rytmy. Zacznij od rytmu AB, a potem utrudniaj (rytm ABC, AAB, ABB), aż obserwujesz, że dzieci przestają sobie radzić.
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby zobaczyć jak dobrze:
.
A website created in the WebWave website builder