Dla kogo? Dla młodszych przedszkolaków
Dla dzieci, które mają kłopoty ze nazywaniem części własnego ciała
Kluczowe pojęcia: wskazywanie i nazywanie części własnego ciała
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
nazywać części ciała
Materiały
kosz
czapka, rękawiczki, kapcie, korale, pierścionek, skarpetki
O matematyce
Najprostsze zadania z orientacji w przestrzeni polegają na wskazywaniu i nazywaniu części własnego ciała. Dorosły nazywa i wskazuje części swojego ciała, a dzieci pokazują te części u siebie. Małe trzylatki bez trudu pokazują, gdzie miś ma ucho, gdzie oko, a gdzie brzuch i plecy. Gorzej jest z pokazaniem szyi, gdyż tę część ciała słabo dziecko doświadcza, a też rzadziej pytają o nią dorośli
W zadaniu dzieci określają część ciała, na którą zakładamy czapkę, skarpetki czy pierścionek.
Praca nad zadaniem forma: cała grupa
Usiądź z dziećmi w kręgu.
Postaw przed sobą kosz. Powiedz dzieciom, że masz w nim różne ubrania i nie tylko ubrania.
Wyjmuj po jednej rzeczy. Pokazuj dzieciom. Dzieci nazywają rzecz i mówią na jaką część ciała możesz ją założyć.
W koszu może być: czapka, rękawiczki, kapcie, korale, pierścionek, skarpetki.
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:
nazywają części ciała, na które można założyć określoną część garderoby.
A website created in the WebWave website builder