28 marca 2024

Na co mam to założyć?

Dla kogo? Dla młodszych przedszkolaków

Dla dzieci, które mają kłopoty ze nazywaniem części własnego ciała

Kluczowe pojęcia: wskazywanie i nazywanie części własnego ciała

Oczekiwania programowe

Dzieci będą:

  • nazywać części ciała

 

Materiały

 

  • kosz

  • czapka, rękawiczki, kapcie, korale, pierścionek, skarpetki

 

O matematyce

  Najprostsze zadania z orientacji w przestrzeni polegają na wskazywaniu i nazywaniu części własnego ciała. Dorosły nazywa i wskazuje części swojego ciała, a dzieci pokazują te części u siebie. Małe trzylatki bez trudu pokazują, gdzie miś ma ucho, gdzie oko, a gdzie brzuch i plecy. Gorzej jest z pokazaniem szyi, gdyż tę część ciała słabo dziecko doświadcza, a też rzadziej pytają o nią dorośli

 

W zadaniu dzieci określają część ciała, na którą zakładamy czapkę, skarpetki czy pierścionek.

 

Praca nad zadaniem       forma: cała grupa

  • Usiądź z dziećmi w kręgu.

  • Postaw przed sobą kosz. Powiedz dzieciom, że masz w nim różne ubrania i nie tylko ubrania.

  • Wyjmuj po jednej rzeczy. Pokazuj dzieciom. Dzieci nazywają rzecz i mówią na jaką część ciała możesz ją założyć.

  • W koszu może być: czapka, rękawiczki, kapcie, korale, pierścionek, skarpetki.

 

Ocena 

Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:

  • nazywają części ciała, na które można założyć określoną część garderoby.

 

 

 

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

A website created in the WebWave website builder