Dla kogo? Dzieci w wieku przedszkolnym
Dla dzieci, które mają kłopoty z dostrzeganiem, odtwarzaniem, kontynuowaniem rytmów ułożonych z przedmiotów
Kluczowe pojęcia: odwzorowywanie (kopiowanie) rytmów
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
dostrzegać rytm ułożony z przedmiotów;
odtwarzać rytm ułożony przez dorosłego;
przyłączać się do słownego opisywania wzoru
Materiały
plastelina w różnych kolorach (dla każdego dziecka)
patyki od szaszłyków (3 na dziecko)
koraliki w różnych kolorach (dla każdego dziecka)
O matematyce
Z różnego rodzaju doświadczeń z rytmami najłatwiejsze dla dziecka jest ich odwzorowywanie. Dziecko układa taki sam rytm z przedmiotów, jaki ułożył ktoś inny. Wystarczy, że patrzy na sposób ułożenia przedmiotów i ten układ skopiuje. Pamiętaj, żeby przeznaczony do skopiowania wzór ułożyć co najmniej z 3 ogniw.
W zadaniu dzieci nakładają koraliki na patyk według podanego wzoru.
Praca nad zadaniem forma: indywidualnie
.
Refleksja
Adaptacja
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby zobaczyć jak dobrze:
odwzorowują ułożony z koralików wzór.
.
A website created in the WebWave website builder