Dla kogo? Dla dzieci z przedszkola
Dla dzieci, które mają kłopoty z korzystaniem z zasady 1 do 1, z zasady kardynalności
Kluczowe pojęcia:
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
Materiały dla dziecka
O matematyce
Zasada 1 do 1 polega na wypowiadaniu jednego liczebnika dla każdego licznego obiektu. R.Gelman i C.R.Gallistel stwierdzili, że dwuletnie dzieci potrafią tej zasady przestrzegać, nawet przed nauczeniem się nazw kolejnych liczebników, ale mają trudności z zaprzestaniem recytowania liczebników i wskazywania liczonych obiektów w tym samym czasie.
Według K.Fuson liczenie jeden do jednego stanowi wyzwanie dla małych dzieci pod względem pamięci, uwagi oraz koordynacji wzrokowo - ruchowej. Pomaga na tę trudność stepowanie, skakanie lub klaskanie, co może spowolnić liczenie i pomóc skoordynować ruch i wypowiadanie liczebników. Dlatego w opisanym zadaniu dzieci liczą, wykonując określone ruchy.
W zadaniu dziecko szacuje liczbę kasztanów w pudełku, a następnie sprawdza, czy dobrze oszacowało.
Praca nad zadaniem forma: indywidualnie
Modyfikacje
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:
A website created in the WebWave website builder