28 marca 2024

Głowa, ramiona, kolana, pięty

Dla kogo? Dla młodszych przedszkolaków

Dla dzieci, które mają kłopoty ze wskazywaniem części własnego ciała

Kluczowe pojęcia: wskazywanie i nazywanie części własnego ciała

Oczekiwania programowe

Dzieci będą:

  • wskazywać określone części swojego ciała

  • wykonywać ruchy pokazane przez dorosłego

 

Materiały

  • nie są potrzebne

 

O matematyce

  Najprostsze zadania z orientacji w przestrzeni polegają na wskazywaniu i nazywaniu części własnego ciała. Dorosły nazywa i wskazuje części swojego ciała, a dzieci pokazują te części u siebie. Małe trzylatki bez trudu pokazują, gdzie miś ma ucho, gdzie oko, a gdzie brzuch i plecy. Gorzej jest z pokazaniem szyi, gdyż tę część ciała słabo dziecko doświadcza, a też rzadziej pytają o nią dorośli

 

W zadaniu dzieci wykonują ruchy pokazane przez dorosłego

 

Praca nad zadaniem       forma: cała grupa

  • Stań z dziećmi w kręgu.

  • Pokazuj ruchy, nazywaj części ciała, których trzeba dotknąć. Dzieci robią to samo co ty. Możesz skorzystać ze znanej dziecięcej piosenki:

Głowa, ramiona, kolana, pięty

Kolana, pięty, kolana, pięty

Głowa, ramiona, kolana, pięty

Oczy, uszy usta, nos

  • Powtórz kilka razy w coraz szybszym tempie.

  •  

Ocena 

Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:

  • wykonują ruchy opisane przez doroslego.

 

 

 

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

A website created in the WebWave website builder