28 marca 2024

Dziwne powitania

Dla kogo? Dla młodszych przedszkolaków

Dla dzieci, które mają kłopoty ze wskazywaniem części własnego ciała

Kluczowe pojęcia: wskazywanie i nazywanie części własnego ciała

Oczekiwania programowe

Dzieci będą:

  • wskazywać określone części swojego ciała

 

Materiały

  • nie są potrzebne

 

O matematyce

  Najprostsze zadania z orientacji w przestrzeni polegają na wskazywaniu i nazywaniu części własnego ciała. Dorosły nazywa i wskazuje części swojego ciała, a dzieci pokazują te części u siebie. Małe trzylatki bez trudu pokazują, gdzie miś ma ucho, gdzie oko, a gdzie brzuch i plecy. Gorzej jest z pokazaniem szyi, gdyż tę część ciała słabo dziecko doświadcza, a też rzadziej pytają o nią dorośli

 

W zadaniu dzieci witają się, dotykając się wskazanymi częściami ciała.

 

Praca nad zadaniem       forma: cała grupa

  • Gra muzyka, dzieci poruszają się po sali.

  • Gdy muzyka przestaje grać, każde dziecko wita się z kolegą/koleżanką, która stoi obok niego.

  • Wskaż część ciała, która witają się dzieci. Na przykład: Witają się palce; Witają się kolana; Witają się nosy itp.;

 

Adaptacja 

  • Dzieci stoją w parach. Wskaż część ciała, którą mają się dotknąć, na przykład dotykają się czołem, łokciem, brzuchem itp. Dotykając się w parze skaczą, gdy gra muzyka. Muzyka przestaje grać, dzieci zatrzymują się i zmieniają parę.

 

Ocena 

Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:

  • dotykają się wskazanymi przez dorosłego częściami ciała.

 

 

 

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

A website created in the WebWave website builder