Dla kogo? Dla dzieci z przedszkola
Dla dzieci, które mają kłopoty z korzystaniem z zasady 1 do 1
Kluczowe pojęcia: Liczenie - kolejność liczebników, zasada 1 do 1
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
Materiały dla grupy
nie są potrzebne
O matematyce
W tym zadaniu dzieci uczą się stosowania zasady jeden do jednego - łączą wypowiadany liczebnik z jednym konkretnym ruchem.
Zasada 1 do 1 polega na wypowiadaniu jednego liczebnika dla każdego licznego obiektu. R.Gelman i C.R.Gallistel stwierdzili, że dwuletnie dzieci potrafią tej zasady przestrzegać, nawet przed nauczeniem się nazw kolejnych liczebników, ale mają trudności z zaprzestaniem recytowania liczebników i wskazywania liczonych obiektów w tym samym czasie.
Według K.Fuson liczenie jeden do jednego stanowi wyzwanie dla małych dzieci pod względem pamięci, uwagi oraz koordynacji wzrokowo - ruchowej. Pomaga na tę trudność stepowanie, skakanie lub klaskanie, co może spowolnić liczenie i pomóc skoordynować ruch i wypowiadanie liczebników. Dlatego w opisanym zadaniu dzieci liczą, wykonując określone ruchy.
W zadaniu dzieci liczą wykonując różne ruchy
Praca nad zadaniem forma: cała grupa
Modyfikacje
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:
A website created in the WebWave website builder