Dla kogo? Dla przedszkolaków
Dla dzieci, które mają kłopoty z tworzeniem zbiorów zamkniętych
Kluczowe pojęcia: zbiory zamknięte
Oczekiwania programowe
Dzieci będą:
tworzyć zbiory zamknięte;
liczyć
.
Materiały
O matematyce
Są zbiory o skończonej liczbie elementów (zbiory zamknięte). Na przykład: kolekcja klocków, z których zbudowaliśmy zamek. Dzieci powinny mieć możliwość tworzenia zbiorów zamkniętych, co sprzyja zrozumieniu pojęcia liczebność. Wyjęliśmy z pudełka wszystkie zielone klocki. To zbiór klocków. Zbiór zielonych klocków. Klocków jest siedem. Ten zbiór możemy też określić liczbą siedem. Liczba to jedno z bardziej abstrakcyjnych pojęć z jakimi człowiek ma do czynienia. W ubiegłym stuleciu L.Jeleńska pisała: „Nie ma przecież trzech stołów, na które patrzymy, jest tylko stół, stół i stół, a my organizujemy je myślą jako zaś zjednoczonego, jako trzy. Liczba jest to unitas mentalis unitatum multiplicjum (jedność myślowa wielu jedności)“ ( L. Jeleńska: Metodyka arytmetyki i geometrii w pierwszych latach nauczania, , s. 10.)
W zadaniu dzieci tworzą zbiór obiektów, który jest zdefiniowany przez wszystkie należące do niego obiekty - zbiór zamknięty.
Praca nad zadaniem forma: cała grupa
Ocena
Obserwuj dzieci, żeby ustalić jak dobrze:
A website created in the WebWave website builder